Lydia

Mijn naam is Lydia van der Velde, getrouwd en trotse moeder van twee jongens. Toen in oktober 2019 een oproep op Facebook kwam om een kaart te sturen voor Eva haar 3de verjaardag twijfelde ik geen seconde, een ziek meisje, wonende in Assen (ook mijn woonplaats), natuurlijk gaat daar een kaart naartoe! Via Messenger heb ik het adres gevraagd en een kaart gestuurd. In Hart van Nederland was te zien dat Eva heel veel kaarten en cadeautjes kreeg, Social media had goed z’n werk gedaan! In januari daarna kwam ik Eva en haar ouders toevallig tegen op het Koopmansplein in Assen. Enthousiast begon ik een kort praatje over de vele kaartjes en cadeautjes. Lieve Eva en haar aardige ouders, vonden het leuk dat ik zomaar een praatje begon, omdat ik hun herkende.

In juli 2020 kwam het bericht in het nieuws dat Eva is genezen van haar zeldzame vorm van botkanker. Een super mooi bericht! Heel toevallig mocht ik vanaf september 2021 een paar maand invallen (als juf) bij Eva in de groep op haar school. Een aantal dagen in de week was ik Eva haar juf in groep 2! Natuurlijk zag ik hierdoor ook de ouders van Eva regelmatig. Omdat ik graag hardloop, vroeg ik of ze van Stichting Ev@ ook hardloopshirts verkochten, ze hebben toen speciaal één voor mij laten maken. Vanaf die tijd ben ik wat reclame gaan maken met hardlopen voor de Stichting. In september 2022 ben ik geld gaan inzamelen met de 4-mijl van Assen voor Stichting Ev@. Via mijn pagina op Geef.nl konden mensen geld doneren. Er is toen een mooi bedrag van € 500,- binnen gekomen aan donaties. Ook op 16 september 2023 heb ik weer de 4-mijl van Assen gelopen voor Stichting Ev@. Weer ruim € 500,- aan donatiegeld opgehaald. Ik zet me graag in voor dit mooie en goede doel en zal dit in de toekomst vaker gaan doen.