‘Onmacht, Veerkracht, Daadkracht!’

Dit is de titel van het indrukwekkende dagboek van Thomas. Thomas wordt in 2019 op 14-jarige leeftijd getroffen door het Ewingsarcoom, een kwaadaardige en zeldzame bottumor. De tumor zit in zijn rechter bovenbeen en er zitten ook kleine uitzaaiingen in zijn buik. Helaas slaan de behandelingen niet aan en overlijdt Thomas vlak voor zijn 17e verjaardag, na een strijd van bijna 3 jaar tegen het Ewingsarcoom.

Het boek neemt je mee in het onvoorstelbare avontuur waar Thomas en zijn gezin ongewild in terechtkwamen. Het geeft je een kijkje in het behandeltraject, de tegenslagen en emoties, maar ook het afwerken van de indrukwekkende bucketlist van Thomas. Dankzij zijn humor en haast onuitputtelijke positiviteit, doorstaan Thomas en zijn gezin deze loodzware tijd goed.

Thomas droeg Stichting EV@ een warm hart toe en daarom komen de opbrengsten van dit boek ten goede aan onze Stichting met als doel om de overlevingskansen van het Ewingsarcoom te verhogen!

Op donderdag 2 november j.l. hebben de ouders van Thomas het boek overhandigd aan de Commissaris van de Koning in Drenthe, mevrouw Jetta Klijnsma, zie Boekoverhandiging CvdK Drenthe

Het boek is te bestellen via deze link:

NPO radio heeft ook aandacht gegeven aan het leven van Thomas en het dagboek. Het fragment is te beluisteren via NPO Radio 5.