Menno loopt 365 dagen voor Ewingsarcoom!

Ons bestuurslid Menno Klok komt in actie! Vanaf 1 januari 2025 gaat hij elke dag 10 kilometer (hard)lopen en dat 365 dagen achter elkaar! Een enorme uitdaging die Menno graag aan gaat. Hij doet dit ook ter nagedachtenis aan zijn zoon Sten. Sten overleed in 2023 op 21-jarige leeftijd aan het Ewingsarcoom. Menno vindt het belangrijk dat er meer onderzoek wordt gedaan naar het ontstaan van de ziekte en de behandeling ervan.

Onlangs is er bij een onderzoek een nieuwe ontdekking gedaan: een specifiek gen dat aanwezig is bij de uitgezaaide vorm van Ewingsarcoom, maar die niet voorkomt bij de niet uitgezaaide vorm. Deze ontdekking is voor de toekomst en behandeling van Ewingsarcoom baanbrekend. Het vervolg onderzoek hiernaar is dan ook zeer belangrijk, maar kost geld. Wij zijn, nu meer dan ooit, op zoek naar middelen om dit onderzoek financieel te kunnen ondersteunen. Het streefbedrag hiervoor is € 200.000,-.

Op zaterdag 4 januari 2025 zal het officiële startschot worden gegeven vanaf het voetbalveld in Nieuw-Buinen, dit was een favoriete plek voor Sten. Je bent daarbij natuurlijk van harte welkom voor een (gezond) hapje en drankje.

Om voldoende geld op te halen hebben wij jouw hulp nodig!

Wij werken aan een aparte actiepagina op deze website, maar wil je daar niet op wachten en onze Stichting EV@ nu al helpen aan het geld voor dit fantastische onderzoek? Support dan nu onze Menno en doneer via de doneerknop op onze homepage!