Donatie ‘Goede Doelen Project’ dispuut Sirius

Zaterdag 25 mei 2024 werd onze voorzitter Ellen gebeld door Daan. Hij was op zoek naar de woordvoerder van Stichting Ewingsarcoom. En als oprichter en voorzitter was Ellen de juiste persoon.

Daan begon zijn verhaal, door te vertellen dat zijn vriend Tieme afgelopen 2 april op 22-jarige leeftijd was overleden ten gevolge van het Ewingsarcoom. Hij en Tieme zijn lid van een dispuut in Amsterdam: ‘Sirius’, met zo’n 60 leden. Vlak voordat Tieme overleed hebben zij vanuit het dispuut meegedaan met een marathon voor het KWF. Hiermee hebben zij een fantastisch bedrag opgehaald in de veronderstelling dat het merendeel naar onderzoek voor Ewing zou gaan. Helaas bleek dit bij navraag bij KWF niet het geval te zijn….

Dit verhaal is ons natuurlijk bekend, want hier liepen wij zelf ook tegenaan en dat was ook de reden om onze Stichting op te richten: meer geld voor onderzoek naar Ewingsarcoom. Gedesillusioneerd zochten zij samen met Tieme verder en kwamen bij onze Stichting EV@ terecht. Dit was precies wat zij zochten! Hun studentenvereniging organiseerde dit jaar een ‘Goede Doelen Project’, waarbij de studenten een goed doel voor mogen dragen en indien uitgekozen, mogen ze een pitch houden waarom hun goede doel een donatie verdient. Van de 15 uitgekozen goede doelen, hebben deze heren ervoor gezorgd dat Stichting EV@ veruit de meeste stemmen kreeg en dus gewonnen heeft.

Zaterdag 1 juni 2024 ontmoetten oprichters van Stichting EV@ Sharrol, Eva en Ellen de vrienden van Thieme: Daan, Thomas, Sander en Arjo in restaurant ‘Vooges aan ’t IJ’ in Amsterdam. Zij waren in de veronderstelling dat ze samen met de heren gingen bespreken wat zij voor onze Stichting kunnen betekenen, maar deze heren hadden een grote verrassing! Ze overhandigden een cheque ter waarde van maar liefst € 35.000 , die zij verdiend hadden met hun pitch! We waren echt sprakeloos…

Hoe mooi dat deze jongens uit naam van hun vriend Tieme dit hebben gedaan. De heren hebben aangegeven nog meer voor onze Stichting te willen betekenen, dus wordt vervolgd!