Angelique

Mijn naam is Angelique Bergs. Ik ben 48 jaar en woon samen met Dick Laning in Assen. Ik ben werkzaam op het Heyerdahl College in Groningen, als onderwijsassistent.

Als mens ben ik betrokken, sociaal en enthousiast. En als vriendin vind ik het dan ook fijn deel uit te mogen uitmaken van Stichting Ev@. In het leven geroepen naar aanleiding van het ziekteproces van onze kleine maar oh zo grote vriendin Eva Pattiwael. Ieder steentje is er één en ook ik wil graag mijn steentje bij dragen om zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen voor onderzoek naar het Ewingsarcoom.

Het afgelopen jaar heeft de dappere Eva gevochten tegen deze verschrikkelijke vorm van botkanker. Dick en ik zijn heel close met Eva en haar ouders en we hebben van zeer dichtbij ervaren hoe ontzettend zwaar dit hele traject is. We hielpen en ondersteunden daar waar mogelijk, maar stonden en voelden ons ondanks dat zó machteloos. Deze lieve, stoere meid van 3 heeft keihard gevochten en is schoon! Wat een Kanjer; zo’n uitslag gunnen we iedereen!

We hopen via onze Stichting een bijdrage te kunnen leveren aan meer onderzoek naar en  meer bekendheid van het Ewingsarcoom, waardoor de ziekte eerder ontdekt wordt en nog beter behandeld kan worden. Een Stichting waarmee levens gered kunnen worden en we een steun voor andere slachtoffer(tje)s en hun familie kunnen zijn!

Ik ben er van overtuigd dat we met ons enthousiaste team dit doel gaan behalen. U helpt toch ook mee?!